Recensie Londen & Seattle

Recensie Londen & Seattle

Geschreven door Alexandra Bellefleur
Uitgegeven door Zomer en Keuning

‘Londen & Seattle’ van Alexandria Bellefleur gaat over Brendon, die volledig gelooft in de liefde. Hij heeft een datingapp gebouwd en is ervan overtuigd dat de ware ergens rondloopt, ook al heeft hij haar nog niet ontmoet. Of toch wel? Als de beste vriendin van zijn zus onverwacht naar Seattle komt, maakt zijn hart een sprongetje. Hij was als jongen al verliefd op Annie. Annie daarentegen is niet op zoek naar liefde. Na verschillende slechte ervaringen gelooft ze er niet meer in. Het enige probleem is dat ze zich tot Brendon aangetrokken voelt. Heel erg zelfs.’Londen & Seattle’ van Alexandria Bellefleur is het tweede deel in de Written in the stars-serie en de opvolger van ‘Elle & Darcy’.

Elle en Darcy, het eerste deel in de ‘Written in the stars-serie’, van Alexandra Bellefleur heb ik een tijdje geleden gelezen en enorm van genoten. Één van mijn favoriete personages uit dit boek was Brendon, dus toen ik hoorde dat deel twee over hem ging, wist ik dat ik dit boek moest leven. En manman…wat was het dat waard!

Brendon is een hopeloze romanticus dat makkelijk een traantje weg pinkt bij een verloving, terwijl Annie juist het absolute tegenovergestelde is. Ze heeft de hoop in de liefde opgegeven, na de zoveelste teleurstelling, maar wanneer ze Brendon ontmoet, of beter gezegd, herontmoet, slaat de vonk toch snel over. Vanaf hun eerste date is het al keihard lachen met deze twee. Maar naast ontzettend veel humor, heeft dit boek ook een paar hele goede boodschappen. Liefde is niet in één vorm te gieten. De romantische gebaren in films kunnen juist volledig mislopen in het echt. Ik vind dat dit in dit boek zo goed wordt benadrukt. Pas door elkaar goed te leren kennen, kun je ontdekken wat iemand écht belangrijk vindt.

De diepgang in het tweede deel is niet zo sterk als dat dit in deel één was, maar dat is ook wel te begrijpen. Elle en Darcy zijn namelijk beiden een stuk complexer en hun achtergrond is ook een stuk heftiger. Maar dat mag de pret van dit deel zeker niet drukken. Het leest namelijk heerlijk weg en heeft op momenten ook echt wel een emotionele lading.

Natuurlijk, zoals we in deel één al hadden gemerkt, is Alexandra niet schuw voor een goede sexy scène. Vooral in deel één was ik hier blij mee, want een goede V/V sex scène is blijkbaar erg moeilijk voor veel schrijvers, maar was hier sterk in verwerkt. En ook deze scène was heerlijk steamy, ook met de goede nasleep. Ik vind het zo fijn dat dit niet overheerst in de boeken van Alexandra, maar ook zeker niet genegeerd worden.

Dit boek is een heerlijke romcom, waar je volledig bij wegsmelt. Maar daarbij is het op momenten ook juist zo sterk in zijn realisme, omdat in het echte leven al die romcom scènes echt niet zouden werken. Het is een boek boordevol humor, en een absolute ode aan Seattle (waar ik nu heel graag naartoe wil). Zeker een aanrader wanneer je even lekker wil genieten van een goed boek!

8,5/10

Ik heb dit boek ontvangen in ruil voor een eerlijke recensie

The Queen Of Geek