Zoek het uit, Chloe Brown recensie

Zoek het uit, Chloe Brown recensie

Geschreven door Talia Hibbert
Uitgegeven door Zomer en Keuning

Chloë is niet de average hoofdpersoon in een romance: ze is chronisch ziek, een computernerd en ze was bijna dood. Die gebeurtenis zet haar aan tot het opstellen van een lijst vol buitenissigheden, zoals dronken worden, motorrijden, betekenisloze lekkere seks hebben én iets slechts doen. Enter Redford Morgan, een klusjesman met tattoos, een motor en de sexappeal van duizend Hollywoodacteurs bij elkaar. Red is ervan overtuigd dat zijn leven totaal niet matcht met dat van de brave Chloë, maar ze blijken meer gemeen te hebben dan ze ooit hadden gedacht.

Toen ik hoorde dat Zomer en Keuning de Brown Sisters boeken ging vertalen, was ik zo enorm enthousiast. Ik had al heel wat positieve verhalen gehoord, dus keek er enorm naar uit. Maar of hij de hype waard was? Spoiler Alert, dat is een volmondig ja!

Chloe is een ontzettend interessant en complex personage. Ze heeft ontzettend veel meegemaakt, waardoor ze zichzelf heeft afgesloten van de wereld. Maar wanneer ze op een dag bijna in een dodelijk ongeluk terecht komt, besluit ze het roer om te gooien en een lijstje te maken met wat ze allemaal mee wil maken. Wat ik zo mooi vond aan het lijstje, was dat het niet meteen met gigantisch grote dingen begon, maar juist wat kleiner. Wat ook logisch is, want Chloe moet dit ook stapje voor stapje doen. Ze is namelijk chronisch ziek, waardoor ze altijd pijn heeft. Wanneer ze de hulp krijgt van de o zo vervelende Red, gaat het steeds sneller. Ik vond Chloe zo ontzettend leuk, omdat ze zo echt is. Door alle heftige gebeurtenissen en teleurstellingen heeft ze een gigantisch muur om zich heen gebouwd. Ze is sarcastisch en hardvochtig en I love it. Ze werkt hard om altijd voor haarzelf te zorgen, zelfs wanneer ze juist ook een keer hulp nodig heeft. Ze is koppig, maar tegelijkertijd ook zo enorm lief en zorgend. Daarbij worden chronisch zieke mensen vaak afgebeeld als zwak, terwijl dat helemaal niet het geval is. Zo ook niet in Chloe’s geval. Ze is juist zo ontzettend sterk, zelfs wanneer alles tegen zit.

Red is de man die ik voor iedereen zou willen kopiëren en plakken, want wat is dat een fantastische man. Vaak is het zo dat in romance novels de man echt perfect is, en dat vind ik soms net iets te overdreven, maar hierin is het wel zo, juist omdat hij ook wat imperfecties heeft. Zijn vorige relatie heeft hem zo veel pijn gedaan, waardoor hij enorm onzeker is geworden. Ik kon het ook erg waarderen dat dit in het boek zat, want mentale en fysieke mishandeling is vaak iets dat alleen afgebeeld wordt van man naar vrouw, terwijl dit andersom natuurlijk net zo erg is, maar minder aandacht krijgt.

Hun relatie is zo ontzettend goed omdat er veel dingen zijn waar ze aan moet werken en ze elkaar goed kunnen helpen. Een relatie is geen oplossing, maar kan op een gezonde manier wel enorm helend werken. En dat is in hun geval ook zeker zo. Natuurlijk moet er ook een flink conflict in het verhaal zitten, en dat was ook zeker zo. Ik heb vanuit veel kanten gehoord dat mensen zoiets hadden van ja, maar dit is makkelijk op te lossen met een goed gesprek. Maar die houden geen rekening mee met hetgeen wat ze meegemaakt hebben. Dan is zoiets een heel stuk makkelijker gezegd dan gedaan, omdat, zelfs als je elkaar vertrouwt, geschiedenis niet uit te gummen is en er altijd een kleine angst is dat deze zich herhaalt. En als je dan in een situatie belandt waarbij je het gevoel hebt alsof dit het geval is, ga je van het ergste uit en staan die muren weer steevast om je heen, wat de ander ook zegt.

Dit boek was swoonworthy, emotioneel, grappig en gewoon ronduit fantastisch. De spice was ook heerlijk heet. Dit boek was realistisch van begin tot einde, wat het juist zo ontzettend goed maakte. Geen perfecte mensen op de covers van standaard romannetjes, maar een koppel met ieder zijn eigen issues waar ze samen aan werken en elkaar aanvullen. Een romance zoals we die onszelf ook gunnen!

9/10

The Queen Of Geek