Communicatie Specialiste

Communicatie Specialiste

In deze competentie komen alle andere punten ook samen, maar dan wat meer geconcludeerd. Ik ben momenteel nog bezig met mijn studie tot communicatie specialiste, maar heb in mijn jaren al ontzettend veel geleerd, wat ik graag ook in de praktijk inzet.

Adobe programma’s

Op mijn studie heb ik veel geleerd over het gebruik van Adobe programma’s Photoshop, Illustrator en Indesign. Indesign is het programma waar ik nog steeds het prettigste mee werk. Ik heb geleerd hoe ik hierin van boeken tot tijdschriften tot serieuze conceptboeken kan opzetten. Ook met photoshop en Illustrator kan ik goed werken. Of het nu simpele logo’s maken is of beeldmateriaal editen, ik kan ermee werken.

Communicatie onderzoeken

Op mijn studie is onderzoek één van onze belangrijkste studie-onderdelen. Onderzoek komt haast in elk werkveld wel terug. Ik heb verschillende strategieen op het gebied van onderzoek geleerd, maar gebruik het meest het DOT-framework. Ik heb op verschillende wijzes al onderzoek uitgevoerd, zowel op kwalitatief als op kwantitatief gebied. Onderzoeken waar ik bijvoorbeeld dit jaar mee bezig ben, zijn:
– Onderzoek naar het effect van social media op het zelfbeeld van jongeren, door middel van een relevante enquête en interviews.
– Hoe bezoekers van evenementen geïnteresseerd houden in een organisatie na een evenement, door middel van AR aspecten, met het gebruik van onderzoekstechnieken: Desk research, interview met professionals, enquête en prototype testing
-Onderzoek naar wat de exacte doelgroep van een bedrijf is, door middel van desk research, enquête, interviews en observatie.

Ik zal daarnaast ook nog een uitgebreid afstudeeronderzoek doen bij een bedrijf. Onderzoek is dus iets waar ik gespecialiseerd in ben en iets wat ik in het werkveld ook zeker in mijn voordeel kan gebruiken

Communicatieplannen schrijven

Een onderzoek kan ik ook goed combineren met een communicatieplan voor een bedrijf. Mocht je bijvoorbeeld willen weten waarom je bedrijf nog niet de bekendheid krijgt die je had verwacht, kan ik onderzoeken hoe dit komt en een communicatiestrategie op maat maken die ervoor zorgt dat je bedrijf dit wel bereikt.

Concepting

Een belangrijk onderdeel van onze studie is ook concepting, oftewel een idee bedenken om het probleem van een klant op te lossen. Van een visie creeren tot de kernwaarden en bijpassende levende concepten bedenken onder een passende conceptnaam. Dus mocht je een bedrijf opgezet hebben, maar nog niet goed weten hoe je deze onderscheidend kunt maken, stuur me dan een bericht en dan gaan we samen aan de slag met een op maat gemaakt concept maken waar je indruk mee maakt.

Schrijven in het algemeen

Dit kun je natuurlijk onder het kopje schrijver al vinden, maar ik wil het hier nog even apart benoemen. Ik heb me in mijn studietijd ook heel erg gefocust op schrijven. Ik heb de minor Creatief Schrijven en heb daarnaast een Advanced Course gevolgd rondom copywriting, waar ik alle fijne kneepjes heb geleerd over geschreven interviews, boeken schrijven, overtuigend schrijven, persberichten schrijven en het schrijven naar de wens van een opdrachtgever. Artikelen die ik hiervoor geschreven heb, kun je dus hier vinden.

Evenementen organiseren en deze gebruiken als marketingstrategie

Zoals je onder het kopje evenementenorganisator kunt lezen is het werken met evenementen toch wel mijn grootste passie. Ik organiseer graag evenementen en vind het dan ook fijn om hierin een leidende rol te hebben. Daarnaast weet ik ook hoe je ervoor kunt zorgen dat een evenement niet alleen maar een eenmalig iets is, maar hoe je ervoor kunt zorgen dat het je evenement een grote duw in de rug geeft en het een beleving word die je organisatie complimenteert.

Zijn een van deze punten nou iets waar jij hulp bij nodig hebt, neem dan contact met me op en dan gaan we samen een prachtige creatie opzetten!